Kadınlar neden kapanmak zorundalar? Madem kadın hakları var Ä°slam’da, o halde neden iki kadın ÅŸahit bir erkek ÅŸahide bedel oluyor? Madem Ä°slam’da kadın hakları var, o halde neden kadınlar kapanmak zorunda da erkekler deÄŸil?


2005-10-14 14:52:18

Kadının kendine göre bir yapısı vardır. O başta erkeğinin hanımıdır. Erkek ise, hanımının başkaları tarafından göz hapsine alınmasını, kendisine kahredici gözlerle bakılmasını istemez. Güzelliği varsa, bunu kendisi için kullanmasını ister. Zamanımızın bozuk anlayışı bir ölçü değildir bizim için. Esas yakalanılması gereken seviye açısından meseleyi ele alıyoruz. Bu zamanda erkek, hanımının açılıp saçılmasını normal görüyor hatta istiyorsa, o onun iffet ve aile konusundaki anlayışını gösterir fakat İslam, iffeti, aileyi bir toplumun temeline koyar. Bunlar ne kadar sağlam olursa toplum da o kadar gelecek vaat eder.

Günümüzdeki, çabuk evlenmeler, çabuk boşanmalar, sahipsiz kadınlar, perişan çocuklar, açılıp saçılmanın bir neticesidir dersek mübalağa yapmış olmayız zannediyoruz. Evlilikte emniyet, güven ve karşılıklı sevgi saygı esastır. Açıklık ise büyük ölçüde bu vasıfları kırar. Yani erkek, hanımından şüphe eder, acaba bir başkasına güzelliğini satamaya çalışıyor mu diye. Kadın da kocasından emin değildir, acaba bir başka kadınla beraber oluyor mu diye. Bunlar ailede şüphe doğurur, güveni sarsar ve tabi ki netice, günümüzde olduğu gibi boşanmaların haddi hesabı olmaz.

Kapansa ne olur? O zaman kadın sadece erkeği için güzel olur, başkası için sokak için değil. Sadece erkeğinin cazibesini çeker başkasının değil. Açılan kadın, yabancı gözlerin yaymış olduğu radyoaktif enerjiden o kadar etkilenir ki, o kadın erkeğinin gözünde çabucak eskiyiverir. Kadın ne kadar güzel olursa olsun bu böyledir.

Ayrıca kadın, bir annedir İslam’da. Ona esas kıymetini kazandıran ikinci tarafı da budur. Cennet annelerin ayakları altındadır. Anne denilen varlık, çocukları için bir terbiyeci, bir sığınaktır. Onun rahmet ve merhametine muhtaçtır çocuk. Bunu baba veremez ona. Dolayısıyla, anne, iffetini, güzelliğini, enerjisini kapanmak suretiyle korumalıdır ki, o iffet, o ruhi güzellik, o enerji çocuğunda yoğunlaşsın ona aksetsin. Ve böylece sağlam karakterli, merhametle dolmuş ve doymuş, hep sevgi görmüş bir nesil yetişsin. Açılan ve boyanarak kendisini başkalarına beğendirmeye çalışan bir kadın, bir anne olarak kendini çocuğuna ne kadar verebilecek, vaktini ona ne kadar ayırabilecektir!? Dışarıda annesini diğer erkeklerin önünde açık saçık gören bir çocuğun yaşayacağı buhran ve hayal kırıklığı, mutlaka o çocuğun geleceğine aksedecek, küçükken yaşadığı yıkımları büyüyünce üzerinden atamayacak ve değişik bunalımlara girecektir.

Kadın çalışmayacak değildir. Çalışabilir ama kendine göre bir işte çalışacaktır. Erkeklerin yıpratıcı bakışlarına hedef olmayacak, kendisine madden ağır gelmeyecek mekânlarda ve işlerde çalışabilir, eğitim öğretim görebilir. Değişik makamlara gelebilir. Ama bunların hepsi, kadının fıtratı, çekingenliği, ürkekliği ve vücudunun nazikliği (bunlar yaratılıştan gelir) göz önünde bulundurularak ele alınmalıdır. Böyle olacağındandır ki, kadın hayatın pek çok yerine fıtratı itibarıyla giremeyecek, dolayısıyla da sosyal hayattan daha çok kendi fıtratının korunduğu aile içinde bulunacak ve buradan hareketle de erkeklerin şahit olduğu pek çok şeye şahit olamayacaktır. Onun için erkeklerden bir kadınlardan iki şahit istenir. Heyecanları, çabuk hislenmeleri, daha çabuk unutabilmeleri gibi temel bazı özelliklerinden dolayı iki kadın istenmiş ki, unuttuklarında birbirlerine hatırlatsınlar.

Bunun yanında sadece kadınların şahitliği istenip de erkeklerin şahitliğinin geçerli olmadığı yerler de vardır ki, bu tamamen kadınların kendilerine has halleriyle alakalıdır. Doğum, süt anneliği vs..

Eğer kadınlar, en güzel şekilde annelik yapabilseler çocuklarına, çocuklar herhangi bir psikolojik boşluk oluşmadan yetişebilseler, gereken sevgiyi ve alakayı görebilseler, bugün toplumu titreten, anarşi, terör, kapkaççılık, hırsızlık, adam öldürme gibi durumlar olmayacaktır. İşte o zaman kadınlar en önemli vazifelerini yapmış ve insanlığa huzurlu bir toplum hediye etmiş olacaklardır.

Kapanmak zorunda olan elbette kadın olacaktır. Çünkü cazip olan odur, ilgi çeken odur, erkekleri tahrik eden odur, tecavüze uğrayan odur. Erkeklerde ise böyle bir durum söz konusu değildir. Ayrıca kapanma kadın için koruyucu bir kalkandır: Erkeği tahrik etmez, üzerine saldırtmaz, erkekler tarafından tuzağa düşürülüp aldatılmasına meydan vermez.

Bir kadın birden fazla erkekle evlenemez. Çünkü o zaman nesil karışır. Düşünün bir kadının dört tane kocası var. Hepsi de kadınla yakınlık kuruyor. Doğacak çocuk kime ait olacak. Anne bir baba dört tane. Düşünülebilir mi böyle bir şey. En önce kadınla yakınlık kuran baba oldu diyelim, diğerleri, çocuk doğuncaya kadar ne yapacak? Bütün bunlar bir neslin karışması değil sadece, erkeklerin kavgası, kadınların da perişan olması demektir. Ayrıca, bir erkeğin dört kadına kadar evlenmesi bugünkü yanlış anlayışta olduğu gibi bir farz değil, icabet edilmesi gereken bir sünnet değildir. Sadece zorunlu durumlarda bir kullanılacak bir ruhsattır. İslam erkeğe öyle bir vazife yüklemiştir ki kadınlar hakkında, bir erkeğin dört kadını alıp da hepsinin hakkını ödeyerek geçinmesi mümkün değildir. Bu yüzden de böyle bir şeye çoğu zaman cesaret edilemez. Diğer taraftan bu meseleyi İslam’ın bir ayıbı gibi gösterenlere (batıya vs.) bakıyoruz. Evlenmiyorlar, belki sadece bir kadınla çok güç de olsa evleniyorlar fakat hiçbir zaman meşru dairede bir hanımı olmuyor. Affedersiniz, evde bir hanım vardır, dışarı da sayısı belirsiz metresleri vardır. Batı dünyasına bakalım, genel durum, anlatılanların mübalağa olmadığını gösterecektir. Hatta filmlerine bile yansımıştır bu hastalık. Filmlerinde toplumlarını yansıtmaktadırlar.

Erkek, hanımını her aklına geldiği, her sinirlendiği zaman dövemez. Dinimiz bu hakkı vermiyor ona. Ancak, kadın serkeşlik yaparsa, kocasını kendisinden faydalanması vs konularda dinlemezse, erkek önce ikaz eder, sonra yatağını ayırır. Kadın yine düzelme yoluna gitmezse bu sefer de yaralamayacak, yüzüne vurmayacak şekilde terbiye maksatlı küçük bir çubukla vurabilir. Buna da dövme denecekse densin. Kaldı ki, dinimizin dışındaki dünyada nice dövmelere şahit oluyoruz ki, insanlıkla bağdaştırılmayacak şeyler. İslam, bazen terbiye ağırlıklı hüküm koyar demiştik. Dövme meselesi, aynı zamanda, her zaman gücünü kullanmaya yeltenecek erkeği de bir sisteme sokmaktadır. Sen gücünü her zaman kullanamazsın, önce terbiye etmek için ikaz edeceksin, sonra yatağını ayıracaksın, sonra da hafif şekilde vuracaksın demiştir. Burada sadece kadının değil, erkeğin de terbiye edilmesi frenlenmesi söz konusudur. Mesele psikolojik ele alınmalıdır. İslam psikolojileri gözeterek hüküm koyuyor. Erkek, güç kullanır. İslam ise bu gücü dengeler.

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

htcg, 2016-02-03 22:57:16

Okudum ama hala kafamda çok soru var. İnşallah bu soruları kafamda halledince kapanırım. Çok teşekkürler bizi aydınlattınız.

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

esra, 2014-11-04 11:42:23

Selamün aleyküm öncelikle hocam Allah sizden razi olsun günümüz insaninin anlayacagi bir şekilde yazmisşınız ..arkadaşlar bazilari neden kapanmak zoryndasinz diyorlar... Öncelikle biz bu dünyaya imtihan içingönderildik allahın bbildiği varki bize kapanmayi farz kılıyor.. Tecavüz olayları nasil oluyor saniyorsunuz kadinlar eğer kendilerini açarsa tabiki erkeklerin dikkatini çeker ..allah erkekler tarafından kötü gözle bakilmamasi içi. Kapanmayi emretmiştir kadinlar değerli olduklari için ziynet olduğu için emretmistir Allah yanlis düşünenleri hidayete erdirsın inşallah...

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

aralid, 2014-04-15 03:15:27

Kuran kurslarına gidiyorum, neredeyse bütün dualari biliyorum, namazda kilicam, 12 yasindayim ama kapanmiycam. Babamdan her gece kuran okur, bütün namazlari tam kılar ama annem kapalı değil ve anne ve baba tarafında hic kapalı yok.

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

hediye büşra, 2014-03-04 13:52:04

hala kafamdaki sorulara cevap bulamadım

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

elanur, 2014-02-24 10:07:20

iyi güzel bilgiler var iyi oldu

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

Gözde, 2013-01-27 14:33:55

Güzellik ve kapanmak farklı şeyler bana göre kapalı bir kadında güzel olabilir ve bir erkeğin ilgisini çekebilir kapanmakla herşey çözüme kavuşmuyo tabi inancımız gereği milyonlarca müslüman kadınlar kapanıyor ama önemli olan iyi birer insan olmaktır bu kapanmak kısmı sadece detaydır

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

gül, 2010-07-21 08:39:37

bi kere insan alk başta allah rızası için sonra kendisini düşünerek kapanmali hem bu dünya öyle bozuk ki en iyi insan bile bozuluyor aslında herkez kapalı molsa açık diye birşey olmaz ve özenti olmaz

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

ilknur, 2010-05-11 08:27:02

çok güzel bir yazı. gerekenleri en iyi şekilde anlatmış; abartıya, yanlış bilgi ve anlayışa yer vermeyecek şekilde gerçekleri dile getirmişsiniz. tebrik ve teşekkür ederim

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

Büşra, 2009-01-29 12:44:12

Yazılarınızda güzel olan cümleler olduğu gibi, yanlışları da buldum... Bir kere, ikieş arasında ki, sevgi, sadakat gibi duyguların açıklıkla, kapalılıkla bir ilgisi yoktur. Bir adam bir kadına, açıkken güvenmeyecek, ona sevmeyecek, kapanınca, onu sevecek, ona güvenecek öyle mi? Bu ne saçma, ne mantıksızca bir düşünce böyle... Şunu hatırlatmak isterim ki, sevginin şeklicilikle bir ilgisi yktur, sevgi öz de olan bir şeydir...

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

sibel, 2008-11-13 15:26:40

Allah razı olsun cok güzel noktalara degınmışssınız.

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

mustafa 07, 2008-09-09 04:45:44

ben burdan alanyada bulunan sevgı ince kardesıme düşüncelerınden dolayı cok sevındıgımı ve saygı duydugumu belırtmek ıstıyorum onun anne ve babası ne guzel ınsanlarmıskı bu zamanda ve alanya gıbı bır mekenda boyle daha kucuk yaşta olmasına ragmen boyle dusunen bır kız evlat yetıstırmıs ve sunuda eklemek ıstıyorum sevgı ınce senın gıbı ınsanların olduguna şahıt olunca ben gercekten gurur duyuyorum ayrıca yazıda gercekten etkıleyıcı rabbım bızı yanlıslardan ve çevremızdekı kötülüklerden korusun allah emanet olun

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

sevgi ince, 2008-06-02 09:00:58

ben 11 yaşındayım ve şimdiden kapanmayı düşünüyorum bilinki bu hayat yalan bu haya inanıp hiç bir zaman yanlışlık yapmayıda düşünmüyorum benim tek dileğim var oda ailemle beraber mutlu huzur içinde yaşamak.benim babam imam alanya yeni cami merkez caamisinde ben babamın yüzünü kara çıkartmak istemiyorum allah beni annemi babamı abimi doğruyoldan ayırmasın kötü yola düşürmesin hepimizin işlerini rast getirsin kaza bela göstermesin istiyorum annemin adı gülperi ince babamın adı derya ince benim adım sevgi ince abim adı cihat ince derslerimde iyi daha deminde dediğim gibi babam hoca alanyada yeni cami merkez camide .kapanmak kötü bişey değil aksine güzel birşey bunu unutmayın ben alanya hayate hanım i.ö.o okulunda okuyorum 5 bitti 6. sınıfa geçicem ve ben kuranıda öğrendim gerçekten çok güzel bir şey hepinizin öğrenmesini istiyoruum bay bay ALANYADAN SEVGİ İNCE

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

Ä°LKNUR, 2008-03-11 07:04:50

bende kapanmayı düşünüyorum internetten araştırma yapıyordum ve sitenize rastladım herşeyi çok sade ve güzel anlatmışsınız.Tam günümüz insanına göre yazmışsınız.Allah razı olsun...

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

özge, 2008-02-19 15:30:52

allah razı olsun. sizlerin sayesinde karanlıkta kalmak zorunda olan bir çok konu gün ışığına çıkıyor. özelliklede 4 eş alması erkeklerin bu konuda verilen hükmü açık ve anlaşılır ele almısınız. yorum yapmak haddime düşmez. allah razı olsunn

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

ali oaman, 2007-09-13 14:12:59

öncelıkle yazmıs olduğunuz için ALLAH emeyi geçen her kezden razı olsun.Yazmıs olduğunuz bu yazı öncelıkle benim ALLAH kısmet ederse nısanlımın fıkrını deyıstırdı o yuzden derım kı yazının onemı ıcındekı gercek deyer ve bu deyer bızlere tekrar hatırlattıgınız ıcın tesekkur ederız sıze mınnettarız ALLAH c.c su mubarek ramazan ayının yuzu gozu hurmetıne bunları bıze hatırlatanlardan razı olsuun ve bunları yalanlayanlarıda ıslah eylesın ınsallah

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

Kendinde misin b, 2007-08-29 04:31:41

Selamün aleyküm,kardeşlerim tesettür fıtridir.Evet kadınların her 10'da 9'u çirkindir,bu dokuzu diğer birine nisbeten çirkin düşmemek,çevresinin bilhassa kocasının nazar-ı nefretini celbetmemek için bütün gününü ve belkide bütün kazancını kuaför salonlarında harcıyacaktır.Kendisinden daha güzel birini etrafında gördüğü zaman bundan binler müteessir olacak ve belki de elinden olmadan o arkadaşına,o komşusuna adevette bulunacak,kin gütecektir ve hayatı kendine zindan edip,kuaförlerin dört duvarı arasında çürüyüp gidecektir ve böyle bir kadından çocuğuna zaman ayıracak,onunla birebir ilgilenecek bir anneyi hiçbir zaman etrafında bulamayacaktır ve bundan mahrum büyüyecek ve geleceğin annesi de bu hal üzere büyüyecektir.Gel de bu hali gör,gül ve tükür.Amma tesettür işte bu gibi çirkinliklerin ve bir neslin kaybına sebebiyet verecek yanlışlıklara set çekecek,NE ERKEĞİN AKLI KADININ CEBİNDE OLACAK ve NE DE KADIN AVCILARA KURBAN GİDECEKTİR.O'na bir anne nazarıyla bakılacak ve erkeklere Allah'ın bizlere emaneti hissiyatını her daim hissettirecektir ve sokakta aynı tesettürle gezen kanına hiç bir erkek gidip de acaba hangisi daha güzel diye tesettürünü kaldıracak değil ve seveceği ve seçeceği kadını tavırlarıyla,olgunluğuyla beğenecektir ve on'da biri teşkil eden güzel kadınlar dahi çirkin kadınların nazar-ı nefretini celbetmeyecek ve bunlar erkek avcılarının kör kurşunlarına hedef olmayacaklardır.binler selam ve dua ile...

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

arif, 2007-05-13 00:59:23

arkadaşlar din hakkında kişisel yorum yapmayiniz.Haşa din ne emretti ise bize onu yapmak düşer yorum yapmak değil.Müctehidler yorum yapmıştır bizler alim değiliz hocamız ne söylemiş ise kendinden değildir alimlerimizin bize naklettikleridir.Ebu Bekir (R.A)teslimiyetle ve tam bir sadakatla aşere-i mübeşşere olmuş ve olmuşlardır.Mehmet doğan bey kişisel diye bir şey yoktur allaha tam bir teslimiyet vardır haşa ben bunu yapmam devir bu devir falan gafletinde bulunmayınız. Allah korusun imanınız gider. Allaha emanet olun Allah hidayet versin. AMİN..

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

Kutsal, 2007-05-07 03:40:52

Kapanmak bir tercih meselesi değil Allah'ın emridir.. Evet haklısınız benim de tanıdığım var başörtülü ve çarşaflı olduğu halde edepsizliklik yapan.. ama onlar ölçü olamazlar.. onların suçu tesettüre atılamaz.. açıkcası açık giyinmiş bir kadına bakmayacak erkek yoktur.. saçı bile açık olsa ilgisini çeker erkeğin.. bunun aksini söyleyenler doğa kurallarını ve gerçekleri hiçe saymış olurlar.. Ayrıca çok eşlilik bundan yüzyıllar önce sıradan bir şeydi.. şaşılacak bi tarafı yoktu.. son derce normal bi şeydi.. ama şimdi öyle bi şey yok.. zaten kesin öyle yapacaksın diye bi kural da yok..

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

mehmet doÄŸan, 2007-04-07 05:49:11

Tamam iyi diyorsunuz güzel diyorsunuz ben de size yüzde yüz katılıyorum ama baş örtüsü ve çarşaf namus ölçütü olamaz,en başta iç güzellik yoksa göstermelik namus timsallğine alet edilecek kapanm a akıllıca değil.Onca kapalı var ki pis işlerle uğraşıp kara çarşafın altına sığınan ama öyle insanlar var ki tüm güzelliğine rağmen iffetini koruyan.O yüzden kapanma kişisel tercihtir bence

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

nehir, 2007-04-01 11:05:48

allah razı olsun uzun zamandır kafama takılan soruları öğrendim içim ferahladı keşke bu erkeğe 4 evilik hak verilmesini şartlarını anlatsa hocalarımız çünki insan istemeyerk te olsa şüpheye düşüyo ama benim içim artık çok rahat saolun allah razı olsun

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

murat, 2007-01-02 11:18:10

okudum bizi bilgilendirdiginiz için tesekkur ederim.ALLAH

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

Berfin, 2007-01-01 22:07:03

Bunu bizimle paylastiginiz icin cok Tesekkür Ederim..Gercekten cok net yazmissiniz..

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

esengül özer, 2006-11-12 23:54:29

umarım bu yazı bilinçli kapanmaya yol açar.neyi niçin yapıyoruz kimin için yapıyoruz karşılığını düşünüp kazanacağımızve kaybedeceklerimizi düşünüp allahdan niyetlerimize göre sevapları verecek olan allaha hamd edip ve en iyisini tüm müslümanlara ihsan etmesini dilerim

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

çiğdem, 2006-11-11 14:33:40

ben kapanmayı çok istiyorum ama yapamıyorum çevrem,işim eleştiri almaktan korkuyorum ama galiba en doğrusu...

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

hatice, 2006-10-28 14:44:57

çok güzel bir yazı

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

sefa, 2006-10-22 19:54:04

Öncelikle teşekkür ediyorum nu yazıları yazıp da bizleri bilgilendirdiğiniz için.Çok begendim bu yazıyı..Allah herkese hidayet versin kapanmayanlarda kapansın.

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

ayça, 2006-09-12 23:08:17

ben kapnmak ısteyen bı bayanım.kapanmayı cok onceden ıstıyordum fakat cesaretım yoktu sımdı bırlıkte oldugum ınsan benı kapalı olarak gormek ıstıyo bu benım ortunmem ıcın bır sana bu yazıyıda okuyunca gercekten kapanmma gerektıgını dusunmekteyım ama bı tedırgınlık var umarım kısa zamanda gecer yazınız cok aydınlatıcı hayırlara vesıle olur ınsallah

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

c c, 2006-08-12 12:19:28

dogruları basit cümleler yerine daha bilimsel yazabilirsiniz

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

recep sönmez, 2006-07-20 19:30:36

ALLAH RAZI OLSUN .. ALLAH KOLAYLIK VERSİNN VE ALLAH ÇALIŞMALARINIZI DAHA DA ARTTIRSIN

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

Mustafa Kılıç, 2006-01-13 22:06:16

Bediüzzaman'ın Tesettür risalesinin güzel bir özeti gibi geldi bana. teşekkürler.

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

muhammed ali ço, 2006-01-13 18:48:50

sizi yazınızdan dolayı tebrik ediyorum

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

DÄ°ÄžER YAZILAR

Soru: Mü’min olduÄŸumuz halde niye geri kaldık?

Soru: Mü’min olduÄŸumuz halde niye geri kaldık?

Bu soru zaman zaman görsel ve yazılı basında, zaman zaman da dost meclislerinde gündeme geliyor

Soru: İslamın kadına bakış açısını kısaca belirtebilir misiniz?

Soru: İslamın kadına bakış açısını kısaca belirtebilir misiniz?

Dinimizde, kadın aynen erkek gibi cemiyetin bir parçası olarak kabul edilir, görüşü alınır

Kim iyi bir iş yaparsa kendi lehinedir. Kim de kötülük yaparsa kendi aleyhinedir. Rabbin kullara (zerre kadar) zulmedici değildir.

Fussilet, 46

GÃœNÃœN HADÄ°SÄ°

Ebû Malik'in babası şöyle dedi: Ben Rasûlullah'(S.A.V.)den işittim, şöyle buyuruyordu: "Her kim Allah'dan başka hak ilah yok eder, ve Allah'dan gayri ibadet olunan şeyleri tanımazsa onun malı ve kanı haram (dokunulmaz) olur. Hisabı da Allah'a aiddir."

(Müslim, Kitabu'l-İyman,37)

TARÄ°HTE BU HAFTA

*Kanije müdafaası(18 Kasım 1601) *Hz.Fatıma'nın(r.anha) Vefatı(22 Kasım 632) *İstanbul'un Müttefikler Tarafından İşgali(23 Kasım 1918) *Alparslan'ın Şehadeti(24 Kasım 1072) *Öğretmenler Günü(24 Kasım)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SÄ°TE HARÄ°TASI