HZ. ADEM (A.S.)’A ANNE-BABA İSNAT ETMENİN HÜKMÜ

Muhterem müslümanlar! Bu yazımızda mealci ve sünnet inkarcılarının diğer bir iftirası olan “Hz. Adem (a.s.)’a baba isnat etmenin hükmü”nü inceleyeceğiz. Yazının sonunda görülecektir ki bütün dünyada iflas bayrağı çeken Darwinizm, bir kısım sapkın çevreler tarafından tekrar diriltilmek istenmektedirler.


Seyda Musa Geçit Hocaefendi

musa_bazid04@hotmail.com

2021-07-01 09:31:29

Muhterem müslümanlar!

Bu yazımızda mealci ve sünnet inkarcılarının diğer bir iftirası olan "Hz. Adem (a.s.)'a baba isnat etmenin hükmü"nü inceleyeceğiz. Yazının sonunda görülecektir ki bütün dünyada iflas bayrağı çeken Darwinizm, bir kısım sapkın çevreler tarafından tekrar diriltilmek istenmektedirler. Hatta Gulam Ahmed Kadiyani gibi, önce müslüman gibi başlayıp sonra yeni bir din ve esperanto bir kültür üretme sevdasıyla karşı karşıyayız.

Ben aciz kul, yıllar önce mealci ve sünnet inkarcısı rolü oynayan birçok kimsenin panel, sohbet ve seminerine katılmış; onların gayet münasip konuştuklarına şahit olmuşumdur. Fakat yıllar sonra bu konuşmaların sahipleri çalışmalarını paraya tahvil edip palazlanmış; neredeyse eski söylemlerine tükürür hale gelmiştir. Bu "kendisini ve geçmişini inkar etme" hasletleri kronik bir vakıa haline gelmiş; yahudi temayülüne benzer bir ilginç yöntemle hem yazdıkları ve söylediklerini hem de dayanaklarını dinamitleme aşamasına gelmiştir. Bu safhadan sonra Hasan Mezarcı gibi İsa(a.s) olduklarını veya Gulam Ahmed Kadiyani gibi yeni bir din ve peygamber getirdiklerini söylerlerse şaşmamak gerekir. Çünkü bu yolun başı da sonu da bellidir.

Konuya girmeden önce şöyle bir soruyla zihninizi açmak istiyorum: "Allah'ın Kur'an'da isim vererek annesiz-babasız olarak topraktan yarattığını söylediği Hz. Adem (a.s.)'e anne-baba isnat etmek hangi müslümana yakışır?"

Kur'an'ın birçok yerinde, hatta diğer muharref semavi kitaplarda Hz. Adem (a.s.)'in annesiz-babasız olarak topraktan yaratıldığı belirtmiştir:

إِنَّمَثَلَ عِيسَى عِندَ اللّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِن تُرَابٍ ثِمَّ قَالَ لَهُ كُن فَيَكُونُ

"Allah katında İsa'nın örneği, onu topraktan yarattıktan sonra ona 'ol' dediğinde oluveren Adem'in örneğine benzer." [Ali İmran: 59];

قَالَ لَهُ صَاحِبُهُ وَهُوَ يُحَاوِرُهُ أَكَفَرْتَ بِالَّذِي خَلَقَكَ مِن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ سَوَّاكَ رَجُلا

"Onunla sohbet eden arkadaşı şöyle dedi: 'Seni topraktan yaratan, sonra bir embriyodan sana insan şekli veren Allah'ı mı inkar ediyorsun?'" [Kehf: 37] (Keşşaf'ta âyetin tefsiri şöyledir: "Yani aslını yaratmıştır. Çünkü aslının yaratılması, kendisinin yaratılışı için bir sebeptir. Dolayısıyla Hz. Adem (a.s.)'ın yaratılışı, insan neslinin yaratılışı demektir.");

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن تُرَابٍ

"Ey insanlar şayet öldükten sonra dirilmekten kuşku duyuyorsanız, biliniz ki sizi topraktan yarattık." [Hac: 5];

وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجاً لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةًإِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

"O'nun âyetlerinden birisi de sizi topraktan yaratmış olmasıdır. Siz daha sonra insan olarak yeryüzünde var oldunuz." [Rum: 20];

وَاللَّهُ خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ جَعَلَكُمْ أَزْوَاجاً

"Allah sizi topraktan yarattıktan sonra, bir embriyodan eşler halinde sizleri çoğalttı." [Fatır: 11];

هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ

"Sizi önce topraktan, daha sonra da bir embriyodan yaratan O'dur." [Ğafir, 67];

هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن طِينٍ

"Sizi bir balçıktan yaratan O'dur." [En'am, 2];

قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ قَالَ أَنَاْ خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ

وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ

"(Allah) Dedi ki: Emrettiğim halde secde etmeni engelleyen nedir? (İblis de) Şöyle cevap verdi: Ben ondan daha üstünüm. Beni ateşten yarattın ve onu da balçıktan yarattın." [A'raf, 12];

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِينٍ

"Biz insanı bir balçık soyundan yarattık." [Muminun: 12];

الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنسَانِ مِن طِينٍ

"O yarattığı her şeyi ustaca yapandır. "İnsanın yaratılışına topraktan başladı." [Secde: 7];

فَاسْتَفْتِهِمْ أَهُمْ أَشَدُّ خَلْقاًأَم مَّنْ خَلَقْنَا إِنَّا خَلَقْنَاهُم مِّن طِينٍ لَّازِبٍ

"Onlara sor: Yaratılış olarak onlar mı daha güçlü yoksa bizim yarattıklarımız mı? Biz onları bir balçıktan yarattık." [Saffat: 11];

إِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَراً مِن طِينٍ

"Rabbiniz meleklere 'balçıktan bir insan yaratacağım' dediğinde…" [Sad, 71];

قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ

"(İblis) Dedi ki: Ben ondan daha üstünüm. Beni ateşten yarattın ve onu da balçıktan yarattın." [Sad: 76]

Şafiî tefsir bilgini Beydavi, : "Allah katında İsa'nın örneği, onu topraktan yarattıktan sonra ona 'ol' dediğinde oluveren Adem'in örneğine benzer." [Ali İmran: 59] âyetini şöyle yorumlamıştır: "Bu cümlede benzerlik karinesi nedeniyle karşılaştırma ve teşbih vardır. Çünkü Allah, anne-babasız olarak Hz. Adem (a.s.)'ı topraktan yarattığı gibi Hz. İsa (a.s.)'ı da babasız olarak yaratmıştır."

Hanefi tefsir bilgini Nesefi de aynı âyete şöyle bir yorum getirmiştir: "Bedenini topraktan tasarlayıp yarattı. Bir başka deyişle, Hz. Adem (a.s.)'ı anne ve babası yokken topraktan yarattığı gibi Hz. İsa (a.s.)'ı da babası olmadan yaratmıştır."

Yine âyet için Mutezile'den Zemahşeri Keşşaf'ta şöyle bir açıklama yapmıştır: "Bu âyette, Hz. İsa (a.s.)'ın Hz. Adem (a.s.)'la benzer yönü bulunduğu için karşılaştırma ve benzetme vardır. Çünkü Allah, anne-babasız olarak Hz. Adem (a.s.)'ı topraktan yaratmıştır. Babasızlık yönüyle Hz. İsa (a.s.) da ona benzemektedir."

Abdulvehhab En-Neccar, Kısas'ul-Enbiya adlı eserinde Hz. Adem (a.s.)'ın yaratılış sürecini şöyle anlatır: "Allah meleklere balçıktan bir insan yaratacağını bildirdi ve Kendi ruhundan ona üfleyince yarattığı varlık için secdeye gitmelerini emretti. Bu secde ikram secdesi olup ibadet secdesi değildir… Allah, emrettiği halde secde etmesini engelleyen nedeni sorduğunda, İblis savunmasında kendisinin kızgın bir ateşten yaratıldığını Hz. Adem (a.s.)'ın ise bir balçıktan yaratıldığını beyan etti. Kur'an'da belirtildiği üzere, Allah Adem adlı bir şahıs ile eşi Havva'yı yaratmıştır. İnsan türünün kökeni her ikisidir. Allah Hz. Adem (a.s.)'ı balçıktan yarattıktan sonra, ona ruhundan üflemiş; böylece insan olarak var olmuştur."

Diğer taraftan Tevrat, İkinci Eshah'ın Tekvin bölümünde Hz. Adem (a.s.)'ın yaratılışını şöyle anlatır: "İlah Rabb, Adem'i yeryüzünün toprağından yarattıktan sonra, burnuna hayat esintisini üfledi. Böylece Adem canlı bir varlık olarak var oldu."

Bunca delilden sonra ne düşündüğünüzü anlamak açısından şu soruları sormak istiyorum: "Yıllarca "Kur'an bize yeter" deyip hadisi inkar eden, hadis ve sünneti hiçe sayan bir nesil yetiştirdikten sonra da yegane dayanak olarak kabul ettiği Kur'an'a saldıran bu insanlar ne yapmak istiyor? Şeytan bile Hz. Adem (a.s.)'ın topraktan yaratıldığını kabul ediyor, onu küçümsüyor, onunla rekabete giriyor ve kendi aslı ile Hz. Adem (a.s.)'ın aslını inkar etmiyorken, bu insancıklar niçin soy araştırması veya DNA testi yapıyor? Darwinist diyalektik kendi toprağında ölmüşken, bunların müslümanlar adına Darwin'e mirasçı olarak ortaya çıkmalarının sebebi nedir?"

Muhterem kardeşlerim, daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi elinde sopa ve belinde silah taşıyanlara karşı gayet nazik davranan bu kimsecikler korkak insanlardır. Önce Resulullah (s.a.v)'e karşı saygısızlık yaptılar, kanun ve örften gözle görülür bir tepki almayınca birer birer diğer peygamberlere saldırdılar. Bir zamanlar Allah'tan çok sopa ve joptan, kaset ve şantajdan, mal-mülküne zarar gelmesinden korkup dalkavuk şair teraneleri güfteleyen; kendi basın yayın araçlarında ürettikleri teranelerine bir de çalıntı makamlar besteleyen şu insancıklara itibar etmeyiniz. Allah'ın selamı ve hidayeti hepimizin üzerine olsun.

Kardeşiniz Molla Musa Celali

Muhterem muslumanlar!

Yeri gelmişken Mustafa İslâmoğlu'nun temelsiz bir itirazınada cevap vermek gerekir . İslâmoğlu, Hz. Adem (a.s) 'ın " Allah'ın halifesi" olmadığını sık sık beyan etmektedir . Oysa tefsir kaynaklarında bu ibare geçmektedir. Örneğin Kazı Beydavi " Rabbin Meleklere: Ben yer yüzünde bir halife var edeceğim " dediğinde âyetini yorumlarken " halife : başkasını temsil eden ve ona vekalet eden demektir . Burada kasıt Hz. Adem ( a.s.) olup " Allahın yer yüzündeki halifesi"dir . Nesefi de Hz. Adem (a.s.) 'ın Allahın yer yüzündeki halifesi olduğunu belirttirken sonra " Ey Davud ! Biz seni yer yüzünde halife yaptık" . âyetini örnek göstermiştir . Zemahşeride keşşafta" Hz. Adem ( a.s.) için Allah'ın halifesidir" dedikten sonra her peygamberin de Allahın halifesi olduğunu belirtmiş , Sad süresi 26. âyeti delil göstererek Hz. Peygamber ( s.a.v) 'de Allah'ın halifesi olduğunu beyan etmiştir .

Hidayet Allah'tan dır .

Kardeşiniz Molla Musa Celali .

 

 

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

Allah'a güven. Vekîl olarak Allah yeter.

Ahzab, 33

GÜNÜN HADİSİ

Hayâ îmândandır.

Abdullâh b. Ömer (r.a)'dan

TARİHTE BU HAFTA

*Kanije müdafaası(18 Kasım 1601) *Hz.Fatıma'nın(r.anha) Vefatı(22 Kasım 632) *İstanbul'un Müttefikler Tarafından İşgali(23 Kasım 1918) *Alparslan'ın Şehadeti(24 Kasım 1072) *Öğretmenler Günü(24 Kasım)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI