Güncel Sorular

ADET GÖREN KUR’AN EĞİTİMCİ VE ÖĞRENCİLERİN KUR’AN ÖĞRENME VE ÖĞRETMELERİ

Hanımların adet günlerinde ve doğumdan sonraki nifas dönemlerinde Kur’an’ı yüzünden ve ezbere tilavetleri Hanefi ve Şafii mezheplerince caiz değildir. Ancak besmele ile zikir ve dua anlamı taşıyan ayet-i kerimeleri, Kur’an tilaveti niyeti olmaksızın, zikir ve dua kasdı ile okuyabilirler. Gerekirse harf harf hece hece başkalarını da öğretebilirler. İmam Malik ve Ahmed İbn-i Hanbel ise hayız ve nifas halinde el sürmeyerek ve ezbere Kur’an okunabileceğini söylemişler. İmam Malik zaruret halinde el sürmeye dahi cevaz vermiştir. Zaruret durumunda bu fetvalarla amel edilebilir.

Kaynak: Fetvalar- Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları- Ankara–1995

0 Yorumlar

Yorum yapın

Yorum yapmak için giriş yapın.