![Content Image](https://www.cevaplar.org/images/resized/750x500/b_6793_750x500.jpg)
![Thumbnail](https://www.cevaplar.org/images/resized/100x75/k_6793_100x75.jpg)
Mişkat'ul Envar'da beyan edildiği vechile, Allahu Teâlâ kullarına namazı beş şeyle mukayyed olarak emir buyurmuştur.
Birincisi; Dosdoğru kılınmasını ki;
وَأَقِيمُواْ الصَّلاَةَ
"Namazı ikame ediniz" lafz-ı celili(Bakara: 43,110) buna delalet eder.
İkincisi: devamlı olmasını emir buyurmuşlardır;
وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِم يُحَافِظُونَ
"Onlar namazlarında devam edicidirler(Müminun: 9) lafzı buna delalet eder.
Üçüncüsü: Vakitlerinde edâ edilmesini emir buyurmuşlardır;
إِنَّ الصَّلاَةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ كِتَاباً مَّوْقُوتاً
"Muhakkak ki namaz müminler üzerine vakitleri beyan ve tesbit edilmiş farzdır"(Nisa: 103) demektir.
Dördüncüsü: Rükû emriyle beraber, cemaatle edâ edilmesini emir buyurmuştur;
وَارْكَعُواْ مَعَ الرَّاكِعِينَ
"Rüku edenlerle beraber rüku ediniz"(Bakara: 43)
Beşincisi: Namazda huşu emredilmiştir;
الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ
"Onlar namazlarında huşu sahibidirler"(Müminun:2) buyrulmuştur.
Kaynak
Ramazanoğlu Mahmud Sami, Musahabe, Cilt:3, s: 68-69, Erkam Yayınları, İst. 1984
Yorum yapmak için giriş yapın.
0 Yorumlar